משפחות מפוני היישוב חומש: "התקווה והאור בעיניים החל לחזור ולשוב גם לנו המגורשים"

בשבוע שעבר הוקם מבנה מוסדר לישיבת חומש לאחר שלפני כחודשיים אישרה הכנסת את ביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון. מגורשי הישוב חומש כבר מצליחים לראות את החזרה לישוב כפרויקט שיכול להצליח.

"משפחות הישוב שבי שומרון מתרגשים מאוד עם האירוע הגדול. התושבים תומכים במשפחות חומש בפעילות ללא לאות ובמסירות נפש למען החזרה" מספרת אסתר גל, רכזת הקהילה של יישוב שבי שומרון וממפונות היישוב חומש.  הישוב שבי שומרון, כמו הישוב חומש המפונה, הינם יישובי תנועת אמנה.

אסתר מספרת על התגובות של משפחות המפונים מחומש מאז הקמת מבנה הקבע של ישיבת חומש: "התקווה והאור בעיניים החלו לחזור ולשוב גם לנו המגורשים. אנחנו כמשפחה מאוד מחוברים לעשיה במהלך השנים ולחלום של החזרה לחומש. חגגנו הרבה מהשמחות של הילדים שלנו בחומש. בכל פעם שדיברו על ביטול חוק ההתנתקות, זה היה נשמע לא הגיוני ולא מעשי. בחסדים גדולים זכינו, וחוק ההתנתקות בוטל וזו הייתה שמחה מאוד גדולה, כמו אחרית הימים עליה חלמת ולא האמנת שתקרה. הגאולה השלמה עוד לא הגיעה ואנחנו עוד מצפים להגעתה, וכמובן פועלים ככל שאנחנו יכולים".
"אני מרגישה שהשמחה בכל שלב של שמחה בהתקדמות לעבר החזרה לחומש זה כמו גידול ילדים, אנחנו שמחים עם הילד שגדל, שהוא בן שנה, שהוא בן 3 שנים, אח"כ בר/ בת מצווה. השמחה עצמה היא על כך שהילד גדל. ברור לכולם שעוד לא הגיע לעצמאות, שעוד לא סיים את הגדילה, אך בכל ציון דרך שמחים וחוגגים על מעבר שלב ומתמלאים תפילה לצמיחה ולגדילה נכונה. ככה גם החלום לחזרה לחומש. אנחנו הולכים איתו 18 שנה, שזה תקופה ארוכה של שנים, ועוצרים ושמחים בכל התקדמות".

בנוסף, התייחסה לזכרונות מהעבר וההמתנה לאורך השנים: "לפני 18 שנה גורשו אותנו מביתנו בחומש, היינו בהלם גדול כי האמנו ונאחזנו ב"יהודי לא מגרש יהודי" ורצינו להאמין שנצליח למנוע את הגזרה. גרנו שם שנתיים, היינו באמת מבולבלים ובאמת לא מצאנו את עצמנו. לאט לאט, עם עליית החזון של "חומש תחילה", החל תהליך שיבה מפרך מאוד, כאשר לא פעם הנהגת המהלך נותרה לבד. באומץ ובגבורה עם ישראל נשאב לאמת הגדולה של המאבק לחזרה לחומש והשתתף בעליות ההמוניות, הגדולות והקטנות. הציבור צעד ברגלים והראה לכולנו את האהבה הגדולה לארץ".

לסיכום, התייחסה לתמיכת תושבי שבי שומרון: "עכשיו אנחנו באירוע מטורף, ממש אחרית הימים. הלב מוצף משמחה, העיניים דומעות מהתרגשות, הלא יאומן קרה. חזרו האורות לדלוק על ההר. זה היה נראה כל כך תמים ולא יכול להתגשם, אבל דבר גדול קרה. גם משפחות הישוב שבי שומרון מתרגשים מאוד עם האירוע הגדול של עוד נדבך משמעותי בחזרה לחומש. התושבים מברכים ותומכים במשפחות חומש בפעילות ללא לאות ובמסירות נפש למען החזרה. תודה גדולה להנהגת חומש תחילה ולישיבת חומש שהולכת על החזון הזה ומאפשרת לחלום להתגשם. תודה גדולה לה' יתברך על הזכות לחוות עין בעין את שוב ה'".