לראשונה – עולים חדשים מטוגו בשומרון: "נדהמנו לגלות שסיפורי התנ"ך התרחשו במקום בו אנחנו דורכים"

בשיחה עם 'מצב הרוח' אמרו שמואל ושרה, שמכל המקומות בארץ, המשפחה בחרה לעלות להתגורר ביישוב יקיר שבשומרון, מכיוון שכאן התרחשו סיפורי התנ"ך. "נדהמנו לגלות שסיפורי התנ"ך התרחשו כאן במקום בו אנחנו דורכים", אמרו.

שמואל הוא מפתח WEB ושרה מטפלת אלטרנטיבית באלרגיות. הגעתם נעשתה כחלק מפרויקט העלייה הקהילתית של המועצה האזורית שומרון, שהביאה לארץ למעלה ממאה משפחות בשש השנים האחרונות. הפרוייקט מתבצע  בשיתוף עמותת 'קליטת קהילות ישראל' של שלום ואך, ותנועת 'אמנה'.

כחלק מפרוייקט העלייה הקהילתית של העולים, צוות היחידה לקליטת עלייה של מועצה איזורית שומרון סיפק לעולים למגורים, שידך להם משפחות מאמצות שדואגות להם למעטפת הכוללת אירוח בשבתות, אוזן קשבת וסיוע בכל שנדרש, ובני היישוב יקיר דואגים להם לארוחות בימים הראשונים שלהם בארץ, ואף מסייעות בכניסה לבית. בני הזוג לא הסתירו התרגשותם מכך: "קיבלו אותנו כמו משפחה. החיבוק הגדול מהשכנים הדהים אותנו וריגש אותנו. זה אולי הדבר שהדהים אותנו יותר מהכל. שכאן אתה לא לבד".

יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "פרוייקט העלייה הקהילתית לשומרון הוא אחד מפרוייקטי הדגל של המועצה. הזכות והחובה שלנו היא להביא עולים מכל רחבי העולם הביתה לשומרון. משפחת ניאגבה היא סנונית ראשונה מטוגו הרחוקה. השומרון הוא בית שפתוח לכולם".

עד היום זוכה פרוייקט העלייה הקהילתית של מועצה אזורית שומרון ל-100% הצלחה. כל העולים שהגיעו בעלייה הקהילתית נשארו בארץ ורובם נשארו להתגורר בשומרון.